Saturday 14 July 2012

AKADEMI PELANCONGAN MARI MELANCONG


   
 Kelab Kebajikan Dan Sosial Tun Teja Malaysia telah menganjurkan lawatan sambil menyingkap sejarah seperti pertama, lawatan ke Inderapura, Pahang, yang telah membuka mata setiap ahli yang mengikuti  lawatan tersebut tentang kegemilangan zaman kepahlawanan Melayu dan sejarah Raja-raja.

  Pada 27-30 Julai 2011, lawatan kedua, ke Bukit Tinggi, Padang, Indonesia yang telah menyelusuri sejarah Istana Bosa Minangkabau dan Pagar Ruyung.

   Seterusnya, dengan permintaan majoriti, VIP Kelab Kebajikan  Dan Sosial Tun Teja Malaysia telah melewati jejak sejarah selama empat hari dua malam ke Pulau Besar Mukim Pernu, Melaka Bandaraya Bersejarah, tiga bulan beturut-turut setakat ini pada bulan Januari, Febuari dan Mac 2012.

   Lawatan ke Mumbai pada bulan lalu yang disertai oleh 33 orang ahli  kelab mempunyai visi dan misi untuk melunaskan mou dengan kerajaan India berkenaan makanan halal dalam projek  YDS Emporium.

  Terkini, lawatan ke Pulau Redang yang telah melibatkan seramai 122 orang ahli pada 5 Julai 2012 yang telah melakar sejarah paling indah bagi setiap ahli-ahli KKDSTTM terlibat.
   Akan datang, dalam usaha menyingkap sejarah, Kelab Kebajikan Dan Sosial Tun Teja Malaysia merangka lawatan ke Pulau Pangkor, diikuti pula ke Pulau Bintan, Indonesia seterusnya ke Perth, Australia. Lawatan ke Mumbai, India akan berlangsung sekali lagi pada bulan September 2012 bagi melengkapi  projek YDS Emporium di sana.

  Selain daripada menyingkap sejarah Melayu selama 500 tahun, Pelancongan juga amat penting dalam sektor ekonomi KKDSTTM di samping dapat menjalinkan silaturrahim  yang amat bermakna bagi setiap ahli. Momentumnya sangat hebat, ahli-ahli yang terlibat begitu memahami akan perjuangan KKDSTTM, dapat berkongsi pengalaman sesama ahli, pengorbanan masa dan usaha yang tidak sia-sia di samping berpeluang merebut aset tidak ternilai menerusi Projek Mega Fasa II 2020.

 
  Sila layari www.yds2u.com dan ikuti perkembangan KKDSTTM dalam ruangan Buletin.

No comments:

Post a Comment