Monday 16 July 2012

PULAU REDANG, DESTINASI KE-7 KKDSTTM

 Jom berenang dan menyelam..Puas masing-masing bermain dengan air dalam aktiviti 'snorkeling'. VIP Nisa sahaja yang kurang berkenan dengan benda yang kena letak dekat mata dan mulut tu. (alatan 'snorkeling'). Memang seram berada di tengah lautan tapi bila sama-sama melaluinya rasa seperti sungguh menakjubkan. Perasaan yang sukar digambarkan dengan perkataan. Terima kasih Kelab Kebajikan Dan Sosial Tun Teja Malaysia. Saya percaya, kesemua kami yang seramai 122 orang kali ini rasa sungguh teruja dan betul-betul 'enjoy' jadi orang pulau.



 Ini Opah kami di KKDSTTM. 'Cool' sungguh Opah. Sebelum ini kami juga bersama bercuti ke Pulau Besar, semasa 'jungle tracking' keliling pulau sehingga memanjat bukit tinggi di tepi laut, Opah pun 'cool' juga. Gagah perkasa betul. Oops...Opahkan seorang wanita, sudah tentu semangat Tun Teja ada padanya!.





Semasa dalam perjalanan balik 'trip' kali ke-3, ambil peluang jadi Kapten Kapal. Suspen juga dengan laut yang begitu bergelora, melebihi daripada 'trip' sebelum ini. Waktu ini, masing-masing terlalu 'exausted' tapi tidak mengapa, sebab benar-benar 'enjoy'!. Semua ahli-ahli Kelab Kebajikan Dan Sosial Tun Teja 'enjoy'. Boleh bagitahu saya, siapa yang tidak rasa gembira? Kalaulah ada, sungguh  itu mempunyai masalah yang sangat  besar.










Sebelum meninggalkan bot buat kali terakhir, VIP Nisa jadi orang terakhir meninggalkan bot. Kan Kapten... Nak buat aksi macam filem 'Titanic'. Nak rasa puas berada di tengah lautan. Memang tak puas... Tapi kena balik juga.Pujuk-pujuk hati, balik lagi seronok sebab dapat hidup seperti  biasa..Tak adalah menggagau larut malam terpaksa merayau-rayau di merata tempat sebab nak cari air panas je.. Kelaparan. Ramai yang masih tidak boleh tidur berhimpun dengan Tuan Penaung dan Puan Yang Dipertua, minum kopi dan milo bancuh sendiri. Cawan-cawan pula terpaksa merompak di bilik makan. Ada 3 buku roti sahaja dengan beberapa jenis jam dan mentega yang dibeli dengan harga RM 60.00! Bayangkan! Kami pun makan berhati-hati tanpa membazirkan sedikit roti itu. Banyak lagi perkara yang berlaku, yang buat kami semua puas ketawa dan meragam macam-macam. Maklumlah, tiba-tiba jadi orang pulau.

No comments:

Post a Comment