Friday 17 February 2012

APAKAH RASANYA BAHAGIA 3

Add caption

Mencintai Allah dan mencintai Rasullullah akan membuat hati bahagia. Setiap insan pasti mempunyai rasa yang berbeza jika dapat menjejaki ke tanah suci.



Bila aku seakan tidak mengenal diri, aku akan menatap cermin dan cuba bertanya pada diri, mengapa aku tidak bahagia hari ini? Bagaimana aku merasa bahagia di masa lalu hinggakan aku mampu tersenyum dari hati.


Aku bertanya pada diri, apakah rasanya bahagia saat aku sengsara atau bersedih jiwa. Mengapa aku jadi begitu lara.Bila aku sedang ketawa, aku pun berkata pada hati, owh, aku sedang berbahagia,
alhamdulillah.





Ketika rezeki kegemaran dihadapi oleh seisi keluarga, bahagia sentiasa di ambang mata.


Tunggu apa lagi? dah baca doa? atau ada yang dah curi-curi makan sebelum cukup tiap seisi rumah menghadirkan diri duduk bersama?

No comments:

Post a Comment